Zarządzanie Wspólnotami Mieszkaniowymi

Oferujemy usługi w zakresie:

  • zarządzania,
  • administrowania,
  • prowadzenia ewidencji księgowej wspólnot mieszkaniowych.



Prowadzimy działalność w zakresie zarządzania wspólnotami mieszkaniowymi od 1999r. na terenie miasta i gminy Węgorzewo, gminy Budry, gminy Banie Mazurskie.


Zarząd Budynków Mieszkalnych zatrudnia licencjonowanych zarządców nieruchomości, administratorów oraz głównego księgowego posiadającego licencję Ministra Finansów.


W skład zarządzanych zasobów wchodzą byłe budynki komunalne, wojskowe, kolejowe, Starostwa Powiatowego, Agencji Nieruchomości Rolnej.

Proponowany zakres czynności administracyjnych:

  • obsługa finansowo-księgowa w zakresie niezbędnym do funkcjonowania Wspólnoty
  • informowanie Zarządu raz na kwartał o stanie zadłużenia współwłaścicieli
  • prowadzenie korespondencji dotyczącej spraw Wspólnoty objętych umową
  • analiza rozliczeń współwłaścicieli z tytułu nakładów i przychodów dotyczących nieruchomości
  • prowadzenie windykacji w postępowaniu upominawczym w przypadku braku wpłat któregokolwiek ze współwłaścicieli na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej
  • sporządzanie projektów rocznych planów gospodarczych, stawek na fundusz remontowy oraz stawek eksploatacyjnych w uzgodnieniu z Zarządem
  • prowadzenie rachunku bankowego
  • sporządzanie sprawozdania finansowego i indywidualnych rozliczeń właścicieli
  • nadzór nad robotami remontowymi i budowlanymi wykonywanymi w częściach wspólnych nieruchomości
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego
  • bieżąca kontrola stanu technicznego budynku
  • analiza potrzeb remontowych oraz kosztów z tym związanych i przedstawienie ich Zarządowi
  • organizowanie i zlecanie usuwania skutków awarii
  • zlecanie i nadzór nad bieżąca konserwacją budynku a w szczególności: dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń technicznych, umożliwiającym właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia i ogrzewania lokalu, zimnej i ciepłej wody, odprowadzania ścieków, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej
  • zlecanie i nadzór nad dokonywaniem okresowych przeglądów obiektu wymaganych przepisami prawa budowlanego
  • reprezentowanie w sprawach bieżących z zakresie ciążącym na Zleceniobiorcy obowiązków umownych
  • negocjowanie warunków i obsługa umów zawieranych przez Wspólnotę z dostawcami i kontrahentami
  • przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty i organizacja głosowań nad projektami uchwał
  • przygotowanie projektów uchwał
  • aktualizacja spisu właścicieli i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej nadzór nad zapewnieniem dostaw energii elektrycznej, wody zimnej i ciepłej, gazu, odprowadzania ścieków itp.
  • ubezpieczenie budynku, opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli lokali
  • nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości części wspólnych budynku oraz jego otoczenia